mandag den 28. juli 2014

Der var en gang en sø

Det er der desværre ikke mere 
og jeg gamle pyller-røv,
som holder af, at tingene er, som de altid har været, 
har ikke været ovre ved
den skønne lille naturperle.... der var en gang,
men
andre græsgange besøges, for at Luna kan få sin daglige motion.

Igår blev det kun til en smut derover, men idag gik vi hele turen,
som næsten går hele vejen rundt om *søen*
og retur igen, da det nu er umuligt at gå hele vejen rundt. 

En tur på ca 6 km....
med mange, mange skønne, sjove oplevelser undervejs
og selvom det gamle knæled knirkede, var det bestemt værd at tage med.

Er så glad for, at jeg fik mig taget sammen til at gå derover.

Sø er væk, fordi dæmningen ved det gamle Elværk brast i 2013,
men naturen retter op og ved hjælp af mennesker, flyder Skjernå
nok så fint gennem landskabet og er igen åbent for kanosejlads.

Vil i med på turen via billeder?




Mit *summe-sted* er der stadig. Dejligt gensyn




Her gad jeg da godt have en jagthytte.

Gammelt væltet træ, som var dækket af vand, før dæmningens fald



Herover...lige på denne plet, hvor jeg fik mig en kop kaffe og Luna vand,
ønskede jeg i få min., at jeg havde et stort, tungt super camera.

En smuk, smuk Isfugl kom flyvende hen over åløbet. Satte sig på en gren
og sad der længe..... Uhhh, sådanne oplevelser gør mig høj.

Billede af  den smukke Isfugl herunder er lånt på nettet.


Hertil går stien og vi må gå tilbage


Luna tager broer og andre overgange, som om hun aldrig har lavet andet
 På turen tilbage sætter hundedyret pludseligt næsen i jorden og skyder en fart uden lige.
Jeg fatter ikke en bjælde...indtil jeg ser noget brunt smutte om hjørnet foran os.

Nå, så er det nok slut og jeg så ikke hvad det var,
men slut var det ikke.

Kort tid efter, stivner Luna og stirrer ligefrem.
10 meter fra os, står en ræv og kigger tilbage på os.

Ejjjj, en hund der vil lege...tror jeg Luna tænker og jeg får 
travlt med at holde på hende.  Må slippe camera = Nul billede af det smukke dyr.


2 skønne timer, hvor alle sanser er i brug og sindet fuldt af glædesbobler
Tager den tur igen, når knæets hævelser har lagt sig.
Kan jo godt, i det rette tempo .... Smiler lykkeligt





Hav en skøn, skøn dag og tak til jer, som nåede hertil i mit lange indlæg.

6 kommentarer:

  1. Super dejlig tur at være med at se på, jeg glædes over de mange smukke foto du har taget...
    En fortsat vidunderlig dag til dig og Luna...
    Fra en anden mosekone

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh hvor skønt at have *følgeskab* af endnu en Mosekone. Tak fordi du kiggede med truemose.
      Godmorgensmil fra Tullehuset

      Slet
  2. Tak for turen, jeg får helt lyst til selv at gå en tur;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Karen. Håber du kom ud på en dejlig tur og fik høstet skønne naturoplevelser

      Slet
  3. Sikke en masse skønne billeder og så har naturen jo været mindst lige så skøn. Jeg forstiller mig lige dig få hanket op i Luna i en slem fart da du opdagede ræven :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha...ja, det gik stærkt med at få fat på Luna. Jeg skal i det hele taget altid holde godt ved hende, for hun springer efter alt levende vi møder på vores vej. Tudser, fugle, bier, myg osv

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet