fredag den 4. juli 2014

Lidt af hvert

D. 2. juli blev mit kære barnebarn, Hjalte 2 år.
Synes det er mega svært at finde på gaver til sådan en bette str.,
men valget faldt på et legetelt(e), da det han havde, var gået i stykker.


Det blev straks sat op og leg opstod med det samme.
Bedste her, kunne dog ikke komme igennem tunlen *SS*,
men det kunne Hjalte, bamser, bolde og lign.



Haven er begyndt at give frugt.
Det har Luna skam også luret og hun tager dagligt en tur forbi mit bed
med hindbær, skovjordbær og boysenbær, hvor hun er selvplukker
af de søde bær, som hun spiser med stor velbehag.
Får hun den hårde *kerne* med i hindbærene, kan hun nok så fint tygge baglæns,
når det søde frugtkød er spist.





Skovjordbærene fik jeg tilsendt af min søde penneveninde,
 som bitte små planter i foråret,
men jeg skal da lige love for de har fået fat og der kan laves
rigtig mange planter til efteråret, hvis jeg ønsker flere eller kan forære til andre.
Jeg er så glad for de små, søde bær. De smager skønt.
Heldigvis deler Luna gerne med mig.




Ærterne og bønnerne blomstrer lystigt.
Glæder mig til at sætte tænderne i dem, helt frisk plukket.



Stort velkommen til jer, som har valgt at følge mig herinde
og jeres søde kommentarer, men før  i smutter, vil jeg lige anbefale
dette indlæg, som Laila har skrevet. Bare så sandt og vigtigt at huske .
Tak Laila.

Rigtig god weekend.

12 kommentarer:

  1. Morsomt, at Luna stjæler røde bær. Det har jeg også haft en hund der gjorde, endda i en grad så der sjældent var rester til os andre.
    Hans mor tog forresten gulerødder, trak dem simpelthen op af jorden og åd dem.
    Jeg tror telte (og huler) er noget af det bedste, man kan give børn. Vores telt her bliver i hvert fald grundigt brugt, når vi har besøg.
    Hav en rigtig god dag!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig sjovt, hvad den lille bandit finder på. Hun får såmænd også lov, for det har stor underholdningsværdi. Gulerødder har jeg ikke i haven, men sjovt jeres hund tog dem direkte op af jorden.
      Huler byggede mine børn også rigtig tit. Ude som inde. Så hyggeligt.
      God tur på kursus

      Slet
  2. Gratulerer med ny side! Jeg følger deg gjerne her også;) Så koselig med leketelt til barnebarnet. Det blir nok mye brukt. Takk for at du deltok i min give-away, selv om du ikke trekt ut;( Hadde vært moro å kunne sende en engel til deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Edny. Hyggeligt du vil følge mig herinde. Din engel var jeg noget forelsket i, men jeg er sikker på, at den fik et godt hjem :))

      Slet
  3. Legetelte er den aller bedste opfindelse - vi har et til hvert af banditterne og de er et dagligt hit ;)
    Og sjovt med Luna - den første hund vi havde derhjemme spiste ærter direkte fra planterne -hun plukkede lige så fint bælgene af uden at hive planter med :)
    God weekend til jer begge ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha... Jeg ør ikke vise Luna, at ærterne kan spises, for dem vil jeg selv have ....elsker ærter der tages lige fra bælgen.

      Slet
  4. Tillykke med Hjalte. Det ser ud til teltet gav glæde :)
    Luna er da skøn, hvad de hunde ikke kan, hvis de vil ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tanja....ja, hunde kan lære rigtig meget og jeg synes det er så sjovt.

      Slet
  5. Selv tak, Tove:0)
    Tillykke med dit lille barnebarn.Kan godt forstå legeteltene skulle i brug med det samme,giver mulighed for mange timers leg.-også skønne billeder af Luna i haven på rov;0)
    God weekend:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have kære Laila.
      God Søndag herfra

      Slet

  6. Altså den hund ... *griner* ... Det må virkelig se sjovt ud når den sådan guffer i sig :-D
    *Pøj ~ Pøj* med bloggen her, dejligt at kunne følge med :o)

    En dejlig søndag til dig.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha....ja, hun er virkelig underholdende, den skønne Luna. Er meget træt af, at mit camera lå hjemme idag, for hun forvandlede sig nærmest til bjerged i skoven idag. Der var ikke andre hunde at lege med, så hun måtte jo finde på noget selv og det blev de høje, brede træstubbe, som skulle bestiges igen, igen og igen.

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet