lørdag den 26. juli 2014

Når fibrene bestemmer

I forbindelse med mit køb af rok, fulgte der en masse fibre med
af forskellige typer.
Nogen af dem har jeg fået brugt, men langt fra alle endnu.

I blandt disse fibre, lå der nogle poser bomuldsfibre.
Uhhh, nogen forbistret korte nogen, som jeg ikke kunne spinde.

Hvordan andre gør, har jeg ikke nogen anelse om, men forsøg på at bruge dem
er nu gjort og jeg er vældig tilfreds. Mere er kartet sammen og klar til
en tur på rokken. 



Valgte at karte bomuldsfibrene sammen med noget Merinould,
der også fulgte med køb af rok, der havde været under min behandling
med Lanasynfarver i ovnen.


Kartet sammen, hvor det tydeligt ses, at bomulden er drilsk.

Stadig meget korte fibre at arbejde med, men noget mere medgørligt,
især da jeg lod fibrene bestemme under spindingen.


Resultat af min *testkørsel* , hvor fibrene fik lov til at bestemme:
Meleret, tyndt garn med struktur.

Herunder ...før vask

Herunder..... efter vask

135 meter med en vægt på ca 27 gram. garn,
som er multi blødt.

Uhhh, der er ved at være meget håndspundet garn i mine gemmer.'
Får det vist aldrig brugt og mine overvejelser går nu på at
tage det med på marked en gang, for at kunne sælge det..... 
På den måde kan folk selv se og mærke på det. Tør ikke sælge det ubeset.


Håber i klarer varmen?

Her er det ved at være nok for det unge hundebarn og gamle Mosekone.
Vi laver intet...udover tur i skoven hver dag,
samvær i skyggen med hinanden, masser af vand og rok.


Hav en skøn weekend

8 kommentarer:

  1. Hvor ser dit spundne garn lækkert ud!

    Også rigtig god weekend til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak, kære Anja. Må ærligt indrømme, at de korte fibre, er jeg ikke vildt dus med. Mine fingre vil dem ikke, men det er nu lidt sjovt alligevel, da jeg jo ikke har fået noget at vide om, hvad man kan og ikke kan via et spindekursus. Derfor fremkommer der en del anderledes garn.
      Smil herfra

      Slet
  2. Uhh.... Kunne du ikke en dag finde på at tage billeder af alt dit hjemmespundne garn? Jeg går stadig og overvejer hvad jeg skal bruge den sidste halvdel af det jeg vandt til

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha..... johh, det kunne jeg såmænd godt gøre, men billeder viser ikke garnets kvalitet og tykkelse. Der er stor forskel på det garn jeg har liggende. Noget er bare tip top og andet kan kun bruges til strik der skal filtes eller groft strik.
      Spændende hvad du finder på at anvende det vundne garn til. Troede egentlig du havde brugt det hele. Flot der er noget tilbage, trods den søde vest du har lavet

      Slet

  3. Hold da helt fast ... Smukt, kæmpe stort, arbejde og sikke en fin farve der er blevet ud af det !

    Syn's jeg kender til det der med at *her er meget varmt* ...
    Hvis ikke det var fordi at jeg ikke bryder mig om småkravl, så havde jeg smidt en madras på græsset og sovet under åben himmel.

    God aften til dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh tak.
      Ha ha ha..... det med de små kravlere, kan jeg heller ikke rigtigt med, men har tænkt på at sove ude tit, uden det blev til mere.
      Knus

      Slet
  4. Det garn ser godt nok også lækkert ud. Jeg synes bestemt ikke det gør noget at det har struktur.
    Varmen, nej puha.. Nemo og mig har godt nok også svært ved at kapere det. Det er som om min hjerne går i stå :( I dag har vi haft det lidt koldere ( 25 grader ) og fået 17 dråber vand. Men bare det lille temperaturfald har hjulpet os meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tanja. Strukturen fremkom helt af sig selv, da fibrene bare ville bestemme selv.
      Vi fik en del regn igår. Tordenbyger af de helt store. Det lettede en del i et stykke tid, men lummerheden kom ret hurtigt igen. Nu må vi se, hvad dagen idag byder ind med

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet