søndag den 22. marts 2015

Flyvende børnebørn

Mine børnebørn skal ud og flyve  hele 3 gange denne sommer.

Nohr på godt 1/2 år og Hjalte på godt 3 1/2 år
er inviteret med deres forældre på forskellige ture og forældrene har travlt
med at forberede sig på disse ture mentalt
og med påklædning til drengene. 


I næste uge letter de mod Californien.
19 timer efter, er de fremme hos farmor og farfar, for at
være med til at fejre farfars 50 års fødselsdag.
10 dages ophold bliver det til, med få planlagte oplevelser.
Uhh jeg håber drengene bliver friske, da de lige nu er mega forkølede begge to.

Laaaaaaaang flyvetur for drenge med meget krudt i måsen
og det er mærkbart på drengenes forældre,
at de har en vis bekymring for flyveturenes forløb. 
Især den på de 19 timer.


Senere på året står den på tur til Italien,
hvor farfar igen fejrer fødselsdag ved at invitere familien i sommerhus en uge.

Igen senere, er det drengenes mormor, som inviterer på
ferietur til Tyrkiet, for at fejre hendes 60 års dag med hele familien.
Min svigerdatter har en stor familie.

Hjalte har været ude at flyve før. 2 gange, men jeg forstår forældrenes uro,
nu hvor han er ældre og der er en lillebror, som også har brug for dem
under sådan en tur.

Lidt misundeligheds tanker har jeg gjort mig og været en smule ked af,
at jeg aldrig vil få muligheden for at invitere på den slags ture
( i ved....den med finanserne )
MEN
ved nærmere eftertanke, misunder jeg dem ikke.!!!

Kan nærmest mærke trætheden og udmattelsen,
bare ved at tænke på det og jeg er nu nået frem til,
at ønske dem en problemfri, sygdomsfri og super god tur.
Bare de kommer godt hjem igen, til bedstemor,
som er med dem hele vejen i tankerne.

TAKNEMLIG er jeg derimod for,
at jeg har mulighed for at se mine børnebørn flere gange om ugen.
I små eller større tidsrum, hvor vi leger,
hygger, snakker og ikke mindst... går tur i skoven med Luna
eller tager ud på kortere ture.
Vi synger, fanger løver, bygger med lego, øver os 
i gakkede gangarter er lidt af det, vi finder på sammen c'',)

Bare lidt morgentanker fra Tullehuset,
før madpakken laves til dagens tur ud i et Naturrum :)

Dagen starter flot, med denne udsigt fra mit køkkenvindue.
Grumsede billeder, da der er brugt kraftig zoom, for at indfange øjeblikket.



Hav en skøn Søndag

8 kommentarer:

  1. Hvem bliver ikke en smule misundelig når man hører om familie ture til varme himmelstrøg for at holde diverse fødselsdage mv. ;) men jeg giver dig fuldstændig ret, nærvær i små ugentlige doser er på mange måder så meget mere værd :)

    Håber de får nogle skønne ture, men pu ha! Tanken om vores to bananer i en flyver i 19 timer - ville godt nok også vække en smule bekymring her hjemme - krydser fingre for det går over forventning ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov :) og så håber jeg at du får en fantastisk tur ude i dag - vejret er da i den grad med dig :)

      Slet
  2. Ja for pokker! Hvad er en flyvetur i forhold til de oplevelser du har ned børnebørnene?
    Jeg har heller aldrig fløjet med sønnen. Jeg har slet aldrig fløjet. :-)
    Hvor ser vejret flot ud. Vi får en god oplevelse
    Kram

    SvarSlet
  3. Kære bedstemor.. Vi kommer til at savne dig sindssygt meget, godt du har fået viber installeret, så vi kan sende billeder hver dag og snakke sammen �� Vi ELSKER vores hygge stunder sammen, lige så meget som drengene gør ���� Håber på nogen problemfri turer, men den skal jeg nok længere ud på landet med �� det bliver HÅRDT men spændende og se hvordan de tager det.. knus og kys fra os alle

    SvarSlet

  4. Dejligt med nærvær og heldigvis kan det jo foregår på forskellige måder :o)
    Smukke morgenbilleder.

    God tur ud i det *blå*.
    Knus her fra.

    SvarSlet
  5. Du er heldig som har barnebarna så nær og kan treffe dem flere ganger i uka!
    Det er gull verdt for dere alle. Men alle bor ikke like i nærheten, og da må man av og til ut og reise. Det går sannsynligvis riktig så bra. De fleste bekymringer blir det aldri noe av, heldigvis.

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlet
  6. Puha, jeg tage hatten af for forældrene der har mod på flyveture med de to små, det bliver noget af en udfordring. Jeg forstår din misundelse, men jeg tænker at dine børnebørns største gave er at i som bedsteforældre netop ikke kan give det samme. Så får de set et stort udsnit af livet og får mange forskellige oplevelser og værdier.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for alle jeres skønne og meget givende kommentarer . Hvor er i bare skønne læsere alle sammen
    TAK

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet