onsdag den 12. november 2014

Hundeuld og siden sidst

Jo jo, så fik jeg prøvet at spinde i hundeuld.

Det var ikke så svært, som jeg havde forestillet mig
og garnet er færdigt til at blive sendt til giveren af ulden,
for at jeg kunne prøve kræfter med den type uld.
Der er nok garn til at der kan strikkes en hue eller et par pulsvarmere.

Om jeg vil spinde mere i hundeuld, ved jeg ikke endnu.
Det er mega blødt og lækkert, men det giver en del fnuller fra sig,
trods vask før opvinding til garnnøgle.
Synes jeg har hundehår nok i hytten og på tøjet.




Spændende bliver det idag, for min rok er igen i drillehumør.
Tentrissen har sat sig fast og jeg kan på ingen måde skrue den af.

Et sødt menneske, vi mødes med dagligt i hundeskoven
har lovet at gøre hvad han kunne, for at få den af.

Hvorfor den pludselig sidder fast, har jeg ingen forklaring på,
da jeg altid smører, når der skiftes spole.

Uha jeg håber han får den af.
Har pakket en pose med hundeguffer til deres hund, som tak for hjælpen.
Hjerm rokken er ikke nem at skaffe reservedele til.

Luna blev 1 år d. 10 nov.
Hvor blev den tid dog af. Hendes falske graviditet er nu ovre
og hun er helt sig selv igen. 


Lige for tiden er jeg ikke meget på nettet og får ikke rigtig læst med
rundt i blogland, men tager snart en runde, for at se hvad i andre går og laver.

Hav en dejlig dag

7 kommentarer:

  1. Imponerende at du klarer å spinne hundeull! Jeg sliter med å få det til av vanlig ull. Her er det grått novembervær i dag, men skal gå en liten tur uansett nå før det blir enda mørkere. Nå steker jeg knekkebrød og strikker litt.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ingunn. Du skal nok få tag om det at spinne, når bare du fortsætter med at øve dig. Glæder mig til at se det garn du får lavet. Hjemmelavet knækbrød.....uhmmm, det er godt.
      Smil fra Tove

      Slet
  2. Håber han kan fikse rokken. Den kan du da ikke undvære
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre sidder den tentrisse bare fast og jeg har nu besluttet, at den må udskiftes. Skal ud og kigge på en brugt rok idag. Håber den er fin og gerne vil med mig hjem. Om jeg så får den anden lavet på et tidspunkt? Tjaa, det vil tiden vise.
      Knus

      Slet
  3. Jeg bliver helt glad for at læse, at det går godt med Luna, og at hun er kommet sig over sin falske drægtighed.
    Vores Fanny har også haft tegn på en falsk drægtighed for en måned siden - noget som dyrlægen spurgte til - dog ikke i så udpræget grad som hos Luna, men ingen tvivl om, at man kan mærke, når de er sig selv igen. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja. Hvis jeg sammenligner Luna's falske graviditet med, hvad nogen andre hunde gennemgår, så er hun også sluppet pænt let igennem, men det er skønt at hun igen er helt sig selv. Hvis hun har det på samme måde næste gang, klarer vi også det, men får hun det værer, må jeg nok til dyrlægen med hende, for det er synd, hvis det bliver for voldsomt.

      Slet
  4. Tillykke med Luna :) Sikke lækkert dit garn ser ud.

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet