tirsdag den 8. maj 2018

Barndomsminde



Når jeg kigger i mine gemmer, dukker der et barndomsminde op,
som stadig får mig til at tænke på det kæreste, sødeste, sirligste og 
meget betænksomme menneske, jeg har haft i mit liv.
Min lille bedstemor ( mormor ) og hendes tørresnor.


På den hæng der lyserøde uldne underbukser, nylonkitler,
 håndbroderede forklæder, som senere skulle stives og sammen med det vasketøj,
hang der også plastikposer  og margerine papir hun havde vasket grundigt,
for at kunne genbruge senere.
 Hun gjorde det først og fremmest for at spare penge, men også
 fordi hun ikke ville smide det ud i mellem haveaffaldet, køkkenaffaldet eller brænde det af. 
Uanset hvilken tanke der lå bag,
var hun på rette vej, for at skåne vores natur.

I mine gemmer står der nu stakke af plastikbøtter fra forskellige fødevarer,
som jeg spiser dagligt. Ville gerne genanvende dem, da det er sådan nogen fine spande,
 men kan umuligt bruge så mange. :) :) 
Derfor må de desværre smides ud, men jeg kan bringe dem op på genbrugspladsen,
smide dem i den rette container, så de får den rette behandling og videre placering.


Kære lille bedstemor. Tak fordi du viste, lærte os mange skønne ting
og tanken om bla  din tøjsnors indhold får mig til at smile.
Du er for længst væk fra vores fysiske verden, men du er stadig med
på det åndelige plan.

I ønskes alle en dejlig sommerdag

3 kommentarer:

  1. Åh ja, sådanne minder, er jeg også opvokset med, ikke bare hos mine bedsteforældre, men sandelig også i mit barndomshjem. Der blev ikke frådset med ting og sager. Dog har jeg ikke set margarinepapir blive vasket og tærret.
    Jeg har det som dig. Jeg gemmer også bøtter, glas, poser, papir og alt muligt, så længe der er plads i skabe og skuffer. Resten må ud og det 'gør ondt' Jeg bryder mig ikke om den kæb og smid væk kultur, vi har levet i i mange år.
    Da jeg var barn, skulle man have et glas med til købmanden, hvis man eksempelvis ville købe sennep. Nogle ting kunne vi godt indføre igen, for min skyld. Det ville gavne miljøet og mindske madspild.

    SvarSlet
  2. Mine fingre kan åbenbart ikke finde bogstavet Ø på min iPad :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt minde om et elsket menneske <3
    Kram <3

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet