tirsdag den 2. maj 2017

Prøve-strik, prøveklud

Ville lige forsøge mig med perler i strik, men var for doven til at
trække en masse perler på snor og have dem *på slæb* gennem hele strikketøjet.

Her er der lavet lille forsøg med  strik af falske snoninger, i uldgarn, 
pinde nr 3 1/2, Grønlænderperler og hæklenål nr 1.00.


Perlen er sat på tråden undervejs med hæklenålen
og jeg er tilfreds med resultatet.
( Perle på hæklenål, slå om tråd hæklenål 
( omslag i den falske snoning )og træk igennem )
 Dette forsøg gemmes i baghovedet,
da der desværre stadig er en del ufærdigt strik i min strikkekurv, som kalder





Hav en skøn dag og uge

22 kommentarer:

  1. Så fint. Jeg liker. Veldig godt mønsteret.
    Jeg har prøvd enda ikke perlestrikke. Nydelig med dette mønster.
    Kanskje det er å prøve. Hilsen til deg. Ha riktig god uke.
    Klem fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Viola. Mønstret er enkelt, men nem for mig at huske og det giver det et løft med perlerne, synes jeg.
      Smil fra Tove

      Slet
  2. Hvor er det blevet fint <3 Du er så dygtig til at lave håndarbejde <3 Kram til dig og Luna <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak søde Louise. Jeg elsker at strikke, men det har fået sine begrænsninger nu. Syn og husker, er ikke hvad det har været, men pyt med det. Hygger med det.
      Klem til dig

      Slet
    2. Dine udfordringer med syn og hukommelse ses ikke i dine fine ting, og det vigtigste er, at du hygger dig med at lave alle de flotte ting <3 Kram

      Slet
    3. Tak du kære væsen og du har ret. Det handler om at få hyggen banket ud af det man gør. Begge mine bedstemødre strikkede og hæklede lige til de døde. Til sidst var der tabte masker og huller i det de lavede, men tiden gik og giverglæden + modtagerglæden intakt :)

      Slet
  3. Synes det er lidt godt, at du lod dig aflede og lokke til lidt leg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, Miri, det er nødvendigt med lidt sidespring fra den oprydning i Ufoerne

      Slet
  4. Det ser fint ud,rigtig god ide med garn og perler sammen.
    Er spændt på hvad dit næste projekt er😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila, Synes også det er så sjovt med de perler i strik. Har fundet ud af, at der er mange måder at strikke perler ind i strikketøjet på you tube. Skal undersøges nærmere, da jeg har mange perler.

      Slet
  5. Det ser godt ud. Fin prøve. Spændende hvad mere der er i den strikkekurv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellafanta og der er en del tilbage i den strikkekurv. Flere barnetæpper og et sjal venter på at blive færdige og puttet over i kassen med de færdige ting :)

      Slet
  6. Det ser flot ud. Hvad mon du har i tankerne, det skal ende med?
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Pia. Jeg tænker bla på pulsvarmere med perler. Tror det vil blive flot.
      Knus til dig

      Slet
  7. Jeg er gået i gang med oprydning i min strikke-kurv, efter dit indlæg om din oprydning. Og nu kommer jeg i tanke om, at jeg har flere glas stående med grønlænderperler.. dem må jeg kigge på. Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh Susan. Jeg glæder mig tilat se dine projekter færdige. Du strikker så flot med mange teknikker og dejligt, at du kan bruge ideen med perlerne.

      Slet
  8. Så lekkert! Skal det bli pulsvarmere, kanskje? Det er slett ikke vanskelig å trekke med seg flere perler underveis. Det finnes ei nål som kan brukes for å få perlene innpå tråden på en lettvint måte.

    Jeg er klar for sesongens siste skitur. Sol fra skyfri himmel og nattefrost. Dette bli bra.

    Ha en strålende dag, du også!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingunn. Jeg har ikke problemer med at trække perlerne på tråden, men synes de mange perler på garnet under arbejdet, er i vejen, derfor denne måde og du har ret. Det er pulsvarmere jeg bla har i tankerne. Måske på lidt børnetøj også, men det må tiden vise.
      God ski-tur og kommende weekend

      Slet
  9. Tusen takk for hyggeleg kommentar, og takk for at du vil følge bloggen min :) No har eg lagt ut oppskrift på siklesmekkene. Håper den er forståeleg. Ynskjer deg ei fin helg.

    SvarSlet
  10. Hej Bodil. Tak for dit besøg, her på min lille blog og tusind tak for deling af mønster/opskrift. Det skal helt sikkert prøves af i noget blødt bomuldsgarn jeg har i garnlageret.
    God weekend til dig

    SvarSlet
  11. Det så spennende ut! Jeg har aldri hatt tålmodighet til å prøve meg på perler i strikketøy, men det blir veldig fint.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Guri. Du kan roligt forsøge med perler i strik. Det er ikke så vanskeligt og sjovt er det også at lege med.

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet