fredag den 22. maj 2015

Uddeling af roser

Roses skal, den der fortjener ros, er min helt klare mening.

Idag har jeg hele to roser at dele ud.

Den ene går til Falck's autohjælp.



Kørte i stykker igår og der gik ikke lang tid,
før en ung, smilende og forstående falck medarbejder holdt hos mig.

Tro mig, han kunne nemt have fyret nogle drillende spydigheder af,
da det var min egen skyld, at bilen havde lidt overlast = manglende service,
men han var bare så flink, hurtig og meget hjælpsom.

Mit gamle *hundehus* af en bil, blev trukket til mekaniker
og jeg + de 2 poser hundefoder der var bag i bilen,
blev kørt helt til døren herhjemme, hvor hundefoder blev båret til døren
af den unge mand.

Flot service og dejlig arbejds-ånd, der blev lagt for dagen.

Nu venter jeg blot på mekanikers dom.
Skal den gamle dyt skrottes eller kan den lidt endnu?

Dagens 2. rose går til en DHL og chauffør,
som skulle bringe mig en pakke igår.


Da jeg ikke var helt sikker på, om jeg ville være hjemme,
var der afgivet fuldmagt fra min side til,
at pakken kunne stilles et sted her på matriklen.

Får sms om, at pakken nu er afleveret, men der var ikke
skyggen af en pakke....nogen steder.

Fik ringet til DHL's kontor og de lovede at få ham til at ringe mig op.
Ingen opkald og jeg kontakter dem igen.

Kort tid efter, banker det på døren og chaufføren står
udenfor.............. med min pakke.

Sørme om han ikke havde taget hele turen tilbage,
for at hente pakken, der var blevet sat af ved det forkerte hus.
Blot et par huse herfra.
Mener nu, han blot kunne have ringet og jeg kunne
selv have taget de skridt, for at hente min pakke.

Det kalder jeg service ! 


Pinsen står for døren og 
der ønskes en skøn en af slagsen til alle, der kigger forbi.

16 kommentarer:

  1. Så hyggelig å lese! Disse gode hjelperne er så absolutt verdt en rose.

    God pinse fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingunn. Jeg kan stadig undres tiltider. Forleden roste jeg en dame på apoteket, fordi hun havde vejldt mig vel ang køb af håndcreme. Hun blev så paff over at få ros. Det er vi sørme ikke vant til. Mon vo roser for lidt, kan jeg ikke lade vær med at tænke
      Smil fra Tove

      Slet
  2. Du får altid den bedste service og hvorfor? Fordi du altid er så positiv og venlig!
    Jeg krydser alt hvad krydses kan for at du kan fortsætte med din trofaste bil...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak. Sådan har jeg aldrig tænkt på det Ellen.
      Og hurrraaaa, min gamle rustne hundehus slap med skrækken og lidt nye dele, så hun kører flot igen. Jeg var ellers ret sikker på, at motoren var stået af pga manglende tilførsel af olie ( fy Tove )

      Slet
  3. Hej Mosekone - jeg er meget imponeret af din skov-have-sirup....du er utrolig kreativ. Må jeg spørge dig om noget? Hvordan får du navn på dine billeder, så andre ikke kan "snuppe" dem....det er en supergod idé men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre....du kan bare skrive til mig personlig hvis du vil mail@pigenpaastigen.dk ...ellers kigger jeg efter dit svar her....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pige på stigen.
      Du må helt sikkert spørge og jeg har sendt dig en mail, men det lille vandmærke, som det kaldes, kan jeg sætte på via picasa, som jeg bruger til at redigere mine billeder i.
      Håber du kunne bruge mit svar.
      Og tak for rosen vdr min sirup. Den blev for tynd og jeg valgte at koge den mere ind næste dag. Nu er den helt som den skal være.

      Slet
  4. De roser er sørme også fortjent
    Knus

    SvarSlet
  5. Dejligt, at der bliver delt roser ud, når det er fortjent. Og hvor er det skønt at læse om din weekend med Hjalte :-)
    Vi havde alle 4 børnebørn med i vores "retrætehus" sidste weekend. Man er træt bagefter - men, ihh, hvor man elsker dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh Susan....kan sørme godt forstå i blev trætte, men du har bare så meget ret. Pyt med trætheden, for vi elsker de små og store børnebørn. ? vi er så heldige, at vi kan sende dem retur. Det sagde min mor altid, når hun var træt efter at have haft mine 3 på besøg .

      Slet
  6. dejligt med god service, men som man råber i skoven får man svar,så du fortjener det. Håber det bedste for bilen.God pinse kh fra Laura

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt at være i sådan en flot behandling og der er måske noget om det Laura. Jeg forsøger ihverttilfælde at behandle andre pænt og med respekt.
      OG jo, det gamle hundehus klarede frissag for skrotning i denne omgang. Jeg er lidt glad for den bil. Det har været min mors og den er snart 20 år gammel.
      God pinse til dig og dine

      Slet
  7. Hvor dejligt med hjælpsomme mennesker,de fortjener bestemt dine roser:0)
    Rigtig god pinse til dig og Luna:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver også altid så glad, når folk er så hjælpsomme og jeg synes de bør vide, at der bliver sat pris på dem og deres ydelse.
      Rigtig god pinse til jer

      Slet

  8. Det luner gevaldigt når andre er så hjælpsomme og så ud over det almindelige ...
    Under alle omstændigheder, så håber jeg for dig at du får lov at kunne køre nogle flere km. med dytten når den har været under kyndig behandling.

    God Pinse.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det nemlig Grl.dk og jeg bliver næsten helt rørt, når folk er så søde i sådanne tilfælde. Er ofte stødt på det modsatte i andre sammenhænge = sure og gnavne.
      Jeps....den gamle dyt er tilbage og vi kan igen trille ud i skovene
      Knus til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet