torsdag den 1. oktober 2015

Barnepige

Nu, hvor min svigerdatter er begyndt at arbejde,
kan det knibe med at få tingene til at gå op, hvis en eller begge drenge bliver syge.
Det vil ske med mellemrum fremover.

Tnker går tilbage til en tid, hvor jeg var alene med mine 3 drenge.
Opstod der sygdom hos dem, var min mor en helt utrolig hjælp.
Havde bestemt ikke klaret den tid uden hendes hjælp og nu er det min tur,
til at give den hjælp videre til mine børn og børnebørn.

Idag kl 5.30 sender min søn en sms og spørger,
om jeg kan hjælpe dem med at passe Hjalte, da han er lidt skidtmas
og har godt af en rolig dag.

Selvfølgelig kan jeg det.
Hjalte bliver afleveret her hos mig lidt i 7.

Jeg skyndte mig at slå en bolledej sammen, for at vi kunne bage
boller sammen og spise dem til formiddagsmaden.

Ihhh hvor vi hyggede os....med mel ud over det hele
og herunder ses nogle af de boller Hjalte har formet og
*malet* med sammenpisket æg.


Uhmmm, hjemmebagte boller med hjemmelavet brombærmarmelade


Lidt frisk luft skulle vi ha' og turen gik over til et brombærkrat,
for lige at kigge til de skønne bær. 
De var ikke store, ej heller for gode, men vi fandt lidt og Hjalte
fik flere i maven, end vi fik samlet, men pyt med det.
Hjalte elsker bær

Har ikke mere brombærmarmelade tilbage fra sidste år
og jeg håber på, at finde nogle, der er lidt pænere og størrer end disse
en af dagene, da jeg elsker marmelade lavet af de herlige stikkende vilde planter.

Nu er det sengetid for denne trætte bedstemor, som er fuld af glædesbobler,
efter en dejlig dag i Hjaltes nærvær.
Ny dag ligger ret forude og sankekurven skal helst ud og luftes.

Hyg og hejs, til jer, som kigger forbi.

10 kommentarer:

  1. Dejlig du kan hjælpe når det brænder på
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også glad for, at jeg kan og har tiden til det, for det er svært for unge arbejdende familier, at få det hele til at gå op, når de små er syge.
      Knus

      Slet
  2. Det må være dejligt at være barnepige! Jeg kan godt forstå at du nyder det :-) Jeg kan altså godt savne at have små børn i mit liv, nu hvor mine unger er voksne, og der (endnu) ikke er nogen børnebørn ;-)
    God weekend til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så hyggeligt og Hjalte er sådan en nem dreng at passe. Kan godt forstå du savne små børn i dit liv, men børnebørn kommerr helt sikkert, når dine børn føler sig klar til familieforøgelse.
      God weekend

      Slet
  3. Lykkelykkelykke.
    Børn har SÅ godt af alenedage, med forældre og/eller bedster.
    Jeg er også standby, nu hvor datteren har genoptaget studierne. Desværre har hun endnu ikke haft brug for hjælp <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh, du har bare så meget ret og Hjalte nyder sådanne alenedage her. Det må været en dejlig tryg fornemmelse for din datter at være. Vide at der er pasning klar, hvis sygdom skulle opstå. Jeg ved, at sådan har min svigerdatter og søn det nu, hvor de begge arbejder og kan få drengene passet, hvis de bliver syge.

      Slet

  4. Dejligt at kunne være når behovet er der :o)
    Dejlig dg til jer alle :o)

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ren win-win situation for os alle, som jeg selvfølgelig føler mig meget priviligeret over at kunne være en del af.
      Knus til dig

      Slet
  5. For en fin dag det ble for dere begge to! Du er heldig som har barnebarna boende så nær deg.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Herlig dag det blev Ingunn og du har helt ret. Er meget heldig med, at der kun er 5 min. kørsel imellem os.
      Smil til dig herfra

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet