søndag den 8. april 2018

Sporks, trangia og andet grej

Lille investering med håb om hyggelige stunder med børnebørnene
i skoven, på legepladsen og andre steder vi kan komme til, på gåben,
når de passer bedstemor :) :) Selvfølgelig kan alt medbringes færdiglavet,
men det er bestemt ikke det samme og 
vi kan lave *mad* sammen over ild på en sikker måde

Måske tages med på fisketur, sammen med deres mor og far.

Tæt pose til at putte min lille trangia i



Kop, tallerken og sporks. Ialt 5 af hver, så vi kan inviterer deres mor og far med på tur,
eller tur ud i det blå med en sød vendinde jeg har. Pia er du med på det ?

Det er da smart. Ske, gaffel ,kniv i en og har det skønne navn ; Sporks

Trangia med den lille kedel jeg også har købt til sættet.
Koge vand til kaffe, the eller varm kakao

2 gryder, en pande + *ta-tøj* til dem alle
Koge pasta, varme pølser eller noget helt 3. Det skal være noget drengene kan li :)

Også en ting med flere funktioner : Grydelåg, si og skærebræt

I æsken et lidt spontant køb :)

Lille foldekniv, der overholder landtes knivlov, men fin til det, jeg skal bruge kniv til

Kniven har indbygget strygestål. Meget lille. Ved endnu ikke om det er brugbart

Trangia pakket sammen med gryder, låg og pande.
Med kedel vejer det 1130 gram

Det er et lille sæt i aluminium med en spritbrænder.
Det skal være mit test sæt.

Kan jeg li at bruge det og får brug for et, der kan mere,
vil det blive købt, når dette er godt brugt.

Vil gerne have et i rustfrit stål med gasbrænder, men her er der tale om
en helt anden prisleje. 

Ha en dejlig Søndag i det smukke vejr

14 kommentarer:

  1. Der er da heller ikke noget, der er så hyggeligt, som selv at lave mad når man er på tur. Kan forestille mig at drengene slet ikke kan vente til de skal passe bedstemor næste gang 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha Laila, jeg glæder mig også, men har ikke fortalt dem om disse planer. Det skal være en overraskelse + jeg tror de vil plage deres forældre om at finde tin NU, hvilket den lille travle familie ikke har.

      Slet
  2. her var det mye smart! koselig å lage mat ute i det fri.
    God tur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er hyggeligt at lave mad ude på bål, men nu skal dette prøves af .:) :)

      Slet
  3. Du er så sprængfyldt af gode ideer. Og kender alle de gode steder
    Du kan tro jeg er medpå ideen. Det er en hammergod ide
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh du er alt for rar. Jeg kender ikke mange steder, men er dus med området jeg selv bor i. Hvor er jeg bare glad for, at du er med på en tur i fremtiden Pia. Tak fordi du er dig
      Knus

      Slet
  4. Sender en hilsen fra Norge. Jeg er straks klar til håndballkamp. Er du interessert? Jeg liker det kjempegodt. Gode innkjøp du har gjort! Dette får dere mye hygge med på tur.

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Ingunn. Altid hyggeligt at høre fra dig. Næhhh, håndboldkamp blev ikke det jeg skulle se. Fulgte lidt med i cykelløb. Et hårdt løb for deltagerene og deres cýkler.
      God ny ue ønskes du

      Slet
  5. Hvor lyder det bare hyggeligt. Jeg tror der er mange børn, der ville ønske de havde dig som bedstemor. Det er og bliver nogle oplevelser de altid vil huske, også som voksnr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak Pia. Smiler, vi hygger os sammen og jeg bruger det jeg kender til, når jeg er sammen med de drenge og en ting er sikkert. Vi er alle godt trætte, når vi når til aften. Naturen og det vi kan lave ude, er hvad jeg selv nyder meget, kender lidt til og derved kunne give videre. Spil på Ipad og alt sådan noget, så er min kæde hoppet af. Kan ikke finde ud af det :)

      Slet
  6. En Trangia er guld! Den bliver du garanteret glad for og det er super hyggeligt at lave mad i det fri :)
    Er også vild med bestiksættet, Sporks. Det har jeg ikke set før, men genialt med kombi kniven/gaflen.
    Ønsker jer de bedste ture :)

    SvarSlet
    Svar
    1. *SS* Tror også jeg har gjort et køb og de sporks er da fantastiske. Ske,kniv og gaffel i en.
      Nu mangler jeg bare at få en rygsæk hjem, det hele kan være i, så er vi klar til at tage på små ture i deres nabolag. De bor lige op af en lille skov, så vi behøver ikke gå langt.
      Godmorgen herfra

      Slet
  7. Sikke en skøn investering, Tove. Hvor er du praktisk, og sådan et sæt skaber meget lykke på de opdagelsesture, som I skal ud på. Jeg har ikke lært det praktiske, hvad sådan noget angår, helt endnu... Jeg tror ligesom udstyr falder ned fra himmelen helt af sig selv. Så du har min store beundring. Har du været spejder ?
    Med kærligste hilsner fra Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila :) . Tak skal du have. Jeg er cist ikke praktisk, har heller aldrig været spejder, men har altid været meget glad for naturen og udeliv. Her er der endnu en skøn mulighed for at dyrke egen interesse og hygge sammen med drengene med noget vi kan være fælles om. Der går såmænd ikke mange år, før de vokser fra det, får andre interesser og jeg vil nyde dem, imens det er muligt. Får ofte en lille anke, som vokser til en ide og forfølger den, for at kunne føre den ud i livet.
      Var sammen med drengene i mandags, fortalte om min ide og de var klar til at tage afsted på tur, når muligheden byder sig.
      Godmorgen smil og mange hilsner herfra til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet