onsdag den 4. april 2018

Mosekonens bud på ammehue/pathat opskrift


Her er min måde at strikke den lille ammehue/pathat med rulle kanter.

Bær over med mig, da jeg er en klovn til at skrive opskrifter ned,
men jeg håber nogen kan bruge den og vende tilbage med respons.

Det vil helt sikkert gøre mig glad uanset om den er god eller dårlig.
Det er aldrig for sent at lære, Derfor synes jeg al respons er god respons.
( konstruktiv kritik ja tak )







Pinde : 49 cm rundpind med korte pinde str 3 og strømpepinde str 3
Strikket i ret/glat strik hele huen igennem

Farver og garn er naturligvis det i selv føler for. Jeg får ikke noget for at sætte link ind,
men synes også garnet fortjener opmærksomhed, da jeg er vild med det.
Er blødt og lækkert. Også efter vask

Str : 0-3 mdr og ( ca ) 3 - 6 mdr.

Forkortelser : 
m = masker
indt. = Indtagning, 
2 sm = 2 sammen , 
omg = omgang 
* til * ( fra stjerne til stjerne = gentag omg rundt
0 indt omg rundt = ingen indtag omgangen rundt

Slå 98 m , 105 m op på rundpind  med farve 003 eller fordelt på strømpepinde.

Strik 9 1/2 cm - 10 1/2 cm ret ( glat strikning ) lige op.og begynd indtagning. Gælder begge Str.

  1. Strik :  *5 m.+ 2  sm *
  2. Strik : 0 indt. omg rundt.
  3. Strik : *4 m. + 2  sm *
  4. Skift til strømpepinde ( lille tip, efter indt, strik 1 m, før ny strømpepind )
  5. Strik : 0 indt. omg rundt.
  6. Skift garn farve til 027
  7. Strik: *3 m.+2 sm*
  8. Strik : 0 indt. omg rundt.
  9. Strik : *2 m. + 2 sm *
  10. Strik : 0 indt. omg rundt.
  11. Strik : *1 m. + 2 sm *
  12. Strik : 0 indt. omg rundt.
  13. Strik: *2 sm *
  14. Strik : 0 indt. omg rundt.
  15. Strik : 2 sammen igen, hvis der stadig er for mange masker til at strikke tutten
  16. Endte op med 6 m og 8 m i tut på de forskellige huer.
  17. Strik 3 omg på tutten og luk af.




Tusind tak fordi i er der ude.
I gav mig mod til at skrive + dele denne strikkeopskrift.

Nu har jeg ikke nogen særlig måde at måle huernes str på = Hovedomkreds,
men jeg fandt frem til str ved at puste en ballon op inden i huerne til huen sad tæt
på ballonen. Slog knude på ballonerne og målte ballons omkreds
Det virkede bedre for mig, end måle huernes indvendige mål. 
Det blev så levende og ustyrligt, synes jeg :)

Jep,  Rasmus modsat, det er mig *SS*

Rigtig god fornøjes med strikkeriet.



9 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sød,rigtig god ide med ballonen.:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila og stort smil herfra. Tjaa, ballon tricket fungerede for denne måling.
      Hermed givet videre :))

      Slet
  2. Tak fordi du deler. Jeg vil straks sende opskriften videre til min datter, som elsker at strikke :)
    Rigtig god aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er mig der takker Anja. Håber din datter har god held med at forstå kit Skriw.
      Hilser godnat herfra. Skal tidligt op i morgen, for at mødes med et par strikkedamer.
      Har ikke mødt dem før, men jeg glæder mig.

      Slet
  3. Fy! Gidt det ikke er mig der skal skrive sådan en opskrift. Heller ikke strikke den 😊
    God fornøjelse med strikkedamerne
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Pia. Nej, strikketøj er ikke dig, men så kan du så meget andet.
      Har haft en skøøøøn formiddag sammen med strikkedamerne. Fik også købt *lidt* garn, da jeg jo næsten ikke har noget. Mere herom i nyt indlæg.
      Krammer til dig

      Slet
  4. Din babyhue er så fin <3
    Jeg kan ikke strikke, og jeg kender ingen med babyer, men sød er den altså <3
    Kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise. Jeg kender heller ikke nogen med små babyer, men jeg nyder at strikke småt, da det er til at overskue for mig = mulighed for at få det gjort færdigt. I går blev denne lille hue givet videre til en sød dame, som snart skal være mormor til en lille pige.
      Knus til dig

      Slet
  5. Hej Louise. Tusind tak for din fine opskrift som er så nem at overskue. Jeg har strikket huen på en aften. Min svigerdatter var så glad for den. Kærlige hilsner Maria

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet