fredag den 15. maj 2015

Gråhåret på få timer c'',)


D. 6. Maj, fortæller og viser jeg nok så glad om
en gave jeg har bestilt til mig selv.

Nemlig dette *dyr*:


INTET tydede på, at jeg shoppede i udlandet
og jeg begyndte at undre mig over, at pakken ikke var kommet efter 4 dage.

Lang historie kogt ned i punkter og der må meget gerne grines sammen med mig :)

Skriver til firma og får svar, at det er på vej
og inden der er gået lang tid, modtager jeg da også faktura og bevis på,
at det er .......shipped??
hmmmmmm

Venter, venter og ringer da der er gået nogle dage mere.

Uha uha uha. Nummer ser meget Dansk ud, men lige pludseligt
må jeg til at banke rust af mit Engelsk, så det støver.

Stammer og hakker mig igennem samtalen og får flot besked om,
at mit kamera er på vej.

Det er det så også, for en dags tid senere, får jeg første sms besked .
Nu befinder det sig i...by i England.
og sådan fortsætter det indtil ny form for sms dukker op.

Hvor jeg vil afhente kamera eller om det skal afleveres på bopæl.

Nogle dage senere...ny sms 
Om jeg vil afhente her, der eller skrive fuldmagt på,
at de må sætte det ved bopæl et sted, hvis jeg ikke er hjemme.

Idag, kom der endelig besked om, at pakken ville blive leveret.
Idag....mellem kl 8-17.... Åhhh dejligt.

Pakke, pakke ud.... Laaang næse og øjne på stilke.
Manual var på kinesisk og en helt masse andet tilbehør,
som jeg ikke fattede en brik af at tilslutte.

Det hjalp heller ikke, da batteriet blev opladet
og kamera kunne tændes.
Alt i menu, stod dæme også på kinesisk!

MEN..
på en cd, lå der heldigvis en Dansk manual på 163 sider ;)

Efter en hel del roden rundt i den skide ( undskyld mit sprog )
 kinesiske menu på kamera,
er jeg nu "så" langt, at indstillingerne for sproget er ændret til Dansk.

Sidst, men ikke mindst... er der nu et helt nyt redigeringsprogram,
som også skal læres at bruge

Hvor lang tid der går, før jeg er dus med mit *fine* køb,
aner jeg ikke, men det kan en hulens masse,
som i rigtig, rigtig meget og ny udfordring ligger foran mig :)

Med i købet, skulle der være fulgt en taske til kamera og objekter.
Var der ikke...... 
Hvad kan jeg så lære af det!!

Undersøge noget nærmere, hvor pokker sådanne netbutikker holder til.

Derfor er jeg nu blevet mere gråhåret på få timer.

Intet indlæg uden billeder.

Her er et par skønne hunde, som Luna og jeg var i selskab med igår,
sammen med deres ejere.





Rigtig god aften til jer derude.
Nu er det benene op, strikkepinde frem, kaffe i kop
og opladning til weekend med barnebarnsbesøg

12 kommentarer:

  1. He-he! Du er da noget et skridt videre. At det er blevet dansk
    Men det er da øv, når ikke det hele er med. Håber det dukker op i en anden pakke
    God weekend i dejligt selskab. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu kan jeg grine af det, men det kunne jeg ikke igår. Var godt nok på den, men der viste sig jo en løsning, da jeg slog koldt vand i blodet. OG, der er sparet en hel del penge ved at handle på denne måde, såååååå
      Håber så tasken dukker op på et tidspunkt.
      Er nu ved at være klar til Hjalte - Bedstemor- weekend og han har skam også ringet, for at melde sin ankomst, når der er taget en lille lur.
      Knus til dig

      Slet

  2. AW for den da ... Men ve' du hva' ... ? Selv Fona er nogle SXXXXXXXXXXX når det gælder salg af 'nye varer' ! ( undskyld mit sprog ). De sælger nemmelig brugte og beskadigede varer. Så det er ikke kun via net køb det ikke går lige efter bogen.

    Håber i kommer til at nyde dagen :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa, frustrationen var stor, men nu er jeg landet og håber det går. Kan bestemt ikke klage over, at det var brugt. Alt var sprit nyt og jeg måtte endda opdatere kamera, da der var kommet liv i det.

      Er bare så klar, til at nyde, hygge, forkæle, sludre, pludre, lege og alt sådan noget.
      Knus til dig :)

      Slet
  3. Hvis du ikke får tasken må du igang med strikke pindene 😁 smiler men så kreativ du er er det jo ingen sag .god søndag fra Laura

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu ikke hørt nyt om tasken, der blev væk eller ikke blev sendt, så det er muligt, at jeg må igang med at være kreativ. Lige hvordan, kan jeg ikke regne ud lige nu, da sådan et kamera, helst skal i noget velpolstret.
      Hilsen Tove :)

      Slet
  4. Et lille klik, og man kan komme hele jorden rundt haha. Nyd dit kamera, det ser utroligt laekkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha , det er nemlig rigtig Lin og jeg tror helt sikkert, at dette kamera har været jorden rundt. Det er et super lækkert kamera og jeg glæder mig til at lære det at kende, men foreløbig holder jeg mig til det gamle. Over vejer at finde et fotokursus, for at lære det fra bunden af. Når jeg tager billeder nu, er det alt sammen pr gefül og på auto.

      Slet
  5. Endelig jeg var igjen her - til deg Tove - min hjertelig søndagshilsen til deg :-)))) så mange ny i blogg din - jeg liker dine mat oppskrifter - urter -
    Krysser fingeren at du kan benytte kamera... hurtig... og med moro !!! Jeg tenker du kan lage fantastisk bilder med denne kamera, lykke til!
    Stor klem fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Viola.
      Tusind tak for din søndagshilsen og jeg blir så glad, når i kan li mine hjemmestrikkede madopskrifter med urter i. Tak for din fine tilbagemeding.
      Jeg og kamera, skal helt sikert få det sjovt :)
      Smil fra Tove

      Slet
  6. Sikke en rejse det har været ude på - men godt du ikke behøver at lære kinesisk for at bruge vidunderet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha, jeg er også glad for, at det lykkedes mig at finde den indstilling på kamera, hvor jeg selv kunne vælge sprog. Det gør det en hel del lettere :)

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet