onsdag den 20. maj 2015

Barndoms minder ..... igen.

Det gamle fotoalbum har været fremme,
for at kigge lidt billeder.

Jeg er vokset op på landet, hvor der var mange dyr.

Kæledyr var der også.

Min mor var *kattedame* og der var både indekatte
og udekatte = musefangere

Herunder sidder min søster og jeg med hver vores kat.

Vi havde også en jagthund : Daks.
En glathåret hønsehund.

Herunder :
Daks, søster og undertegnede.
Min mor syede en del af vores tøj og her er vi i ens kjoler,
som hun har syet. Billedet er taget foran det gamle stuehus, før ombygning.


Åhhh han var skøn, ham Daks og måtte ofte lægge øre til,
når mor og far var *dumme*. Hans kurv var så stor,
at der var plads til et barn i det også, som søgte lidt trøst,
når der ikke lige var andre arme at kravle i.

Daks var jagthund der ville det SÅ gerne og blev da også brugt til det,
men ikke ret tit af min far. Min farbror kom derfor tit og lånte ham.

Min kære far gik tit på *jagt* med Daks, på deres egen måde.

*Bøssen* uladt over skulderen med hund udover markerne
og Daks fik sine evner brugt på den måde.

Jeg var bare SÅ glad for Daks, men hunde bliver jo også gamle
og nogen gange syge.
Daks måtte aflives efter et godt hundeliv.
Trods forberedelse på hundens aflivning,
ville det ikke rigtig synke ind hos mig.
Var mega vred på min far og talte ikke til ham i flere dage :)

Fandt også lige et billede af fætre, kusiner på min mors side + søster og jeg.

Husker ikke anledningen, men min tante, moster og mor
havde haft travlt, for at vi kunne komme i disse fine
hjemmegjorte ting.

Kjoler til alle pigerne og trøjer til drengene.
Hvis en af mine kusiner, fætre kan huske anledningen,
vil det blive tilføjet senere....skriver hun håbefuldt

( Dette billede får mig altid til at smile.
Ældste fætter har godt fat i yngste fætters kravetøj )


Jeg kan ikke scanne, derfor er billederne fotograferet.
Bruger stadig det gamle kamera, da jeg langt fra er kommet igennem
manualen til mit ny-indkøbte kamera.

Hav en skøn dag derude


10 kommentarer:

  1. Ualmindeligt dejlige billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Det er altid hyggeligt, at gå i det gamle album. Desværre har jeg ikke mange billeder i sort/hvid. Mine forældre fik hurtigt et kamera, der kunne tage i farver, men det er ikke nær så pæne...efter min mening :)

      Slet
  2. Så morsomt å se! Bildene ligner på dem som er i våre gamle album. De er vel tatt i samme tidsperiode og bærer nok preg av det.

    God onsdag i Danmark!

    Klem fra Norge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingunn og hvor morsomt, at også du har samme type billeder.
      God dag til dig

      Slet

  3. UGH ... jeg elsker gamle billeder ...
    I dag var jeg forbi to *gede ~ markeder* og ved det sidste lå der gamle, vitterlig gamle, billeder.
    Og så er jeg solgt !
    Men denne gang besindede jeg mig, selvom billederne var gennem mine fingre flere gange.
    Menneskene på billederne har jeg ikke noget som helst forhold til ( men er alligevel glad for gamle billeder ), nogle af billederne lå i gamle metal billedrammer. Efter små 10 min. måtte jeg tvinge mig selv op til stationen.

    Billeder = Historie.

    Nyder kikket på de gamle billeder.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha.... tænk, at du kunne gå forbi de gamle billeder uden at handle. Især dem i de gamle rammer, havde jeg vist ikke kunnet stå for.
      Dejligt, at du kiggede med.
      Knus til dig

      Slet
  4. Åh, hvor skønne billeder og dejlige minder der knytter sig der til :)
    Der er altså en helt anden kvalitet, energi over disse sort-hvide fotos.

    SvarSlet
    Svar
    1. :), Du har ret Miri. Der er noget helt særligt over de gamle sort/hvide billeder.
      Det er ikke så tit jeg finder albummet frem, men lysten opstod og jeg hyggede mig.

      Slet
  5. Hei kjære Tove, tusen takk for deilige bilder. Så herlig mimre barndomstid... og kjærlig mor med strikke og syr... herlige bilder :-)))
    Takk for at du delte. Ha en strålende dag. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Viola.
      Du kan også tro, jeg ofte har beundret kvinderne fra den tid. De havde travlt, men fandt alligevel tid til at sy og strikke. Min mor reparerede også meget af vores tøj, for at strække dets leve alder
      Knus fra mig til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet