søndag den 19. april 2015

Strikkekurvs oprydning og bette kig i haven

Nu har jeg fået ryddet lidt op i strikkekurven.

Mængden af strikketøj, der liiige manglede at få hæftet enderne,
var ved at blive lige rigeligt og jeg tog mig sammen til at få det gjort.

Her er, hvad der gemte sig i den :


Babystøvler i flere str. De 2 midterste par er strikket i håndspundet garn.
De lilla i baby-alpaka og de brune i højlandsuld.
Alt sammen garnrester.
Strikkeopskriften der er brugt til de små støvler, som udgangspunkt,
kan findes her
Et par af dem, har jeg øget maskeantal i, for at få større str. = 6-12 mdr.

Pulsvarmere i Håndspundet garn.
De blålige er bla med hundeuld og de lys-lilla med merino og bomuld.

Små børne pulsvarmere strikket i garnrester af håndspundet garn
med bla hundeuld. Mit gæt er, at str er 6-18 mdr og 2-4 år.
Pulsvarmerne er strikket ud fra fri fantasi

Lidt billeder fra havens vækster :

En eller anden lille svamp i plænen.

Violer kæmper en brav kamp om pladsen mod mos

Havens vilde solstråle

Mine ramsløg, som nu er ved at have godt fat. Fra få planter til dette på et par år.

Løgkarse er der såmænd også. Ukrudt ja, men spiselig og lækker

Jordbærrabarber på vej frem

Og den skønne purløg. Flot, rank og velsmagende.

Hav en dejlig Søndag i dette flotte forårsvejr.

9 kommentarer:

  1. Øøøj! Egne ramsløg! Det gad jeg godt herhjemme :) men som sagt er vi endnu ikke lykkedes med at finde dem vildt her i området, kan de købes nogen steder?
    Dejligt med en have med både smukke og spiselige ting i skøn forening :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan nemt få nogen hjemme i haven Karina. Du kan købe frø og så, men de skal såes i efteråret, for at få en kuldeperiode. Har fundet et sted på nettet, du kan købe frøene : http://froebutikken.dk/product/ramsloeg-froe-1110/
      Er ikke sikker på, at jeg får samlet frø fra, men skulle jeg få det gjort, vil du høre fra mig :)

      Slet
    2. 1000 tak søde :) det vil vi få skaffet - vi skal alligevel købe løg osv til efteråret da jeg har besluttet at nu skal der altså ske noget ude i den have, og så må ramsløg frø med, kunne være helt fantastisk med egne ramsløg :) og sødt af dig at have os i tankerne hvis du får samlet frø, det kunne da være sjovt, men helt i orden og meget forståelse herfra hvis du ikke får samlet ;)

      Slet
    3. Ps. Din lækre olie har nu fået fin ny glas olieflaske at bo i - det fortjente den :)

      Slet
    4. Det var da så lidt. Bedste løsning ville jo være, at i fik nogle planter, men de er umulige at sende, da de hurtigt bliver slappe, men i kunne måske købe et par potter i supermarkedet, bruge bladene og plante resten ud, hvis i gerne vil hurtigt ind i dyrkningen af dem :)
      Åh så fint, men flasken den blev sendt i, var heller ikke lige den kønneste. Dejligt du kan bruge det og har glæde af det.

      Slet
  2. Fine ting du har fået hæftet ender på
    Og nogen skønne billeder fra din have
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at få ryddet op i strikkekurven = skabe plads til nye små projekter
      og ukrudt har jeg jo nok af, til at snuppe et par billeder af ...he he he.
      Energien er stadig ikke vendt tilbage. Nu har jeg kæmpet med den forkølelse, eller hva det nu er i over 4 uger. Imorgen pudser jeg lægen på den, for jeg er træt af at være træt.
      Knus

      Slet

  3. Du har da fået noget fra hånden og skønne billeder fra haven :o)
    Kan du have en dejlig uge.

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha. Ser jo ud af dejlig meget, når det sådan samles sammen, men en del har ligget længe og ventet på, at jeg skulle få mig taget sammen til at montere :)
      Haven er et dejligt sted at være, nu hvor det hele gror :)
      Knus til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet