tirsdag den 21. april 2015

Spaghetti dyrker ?

At dyrke lidt i køkkenhaven, synes jeg er skønt,
men det ikke foregår via nogen plantegning, tanke eller behov.

Det jeg putter i jorden, er lystbetonet, efterfulgt af nysgerrighed.

I år skal jeg åbenbart være græskardyrker,
da der allerede står flotte Hokkiado græskar og vokser i mit vindue.

D. 14 april fik jeg nogle Spaghetti græskar frø hjem.
De titter flot op af jorden og om nogle dage,
er de sikkert klar til at blive pottet om.


Om det skal lykkes at dyrke dem, er en hel anden sag,
da de vist har lidt høje krav til jordforhold og pasning,
men sjovt bliver det da, hvis heldet er med mig, at dyrke sin egen *spaghetti*.
Tror også barnebarnet Hjalte på 2 1/2  år, vil synes det er sjovt.

Hvis det lykkes, ser maden sådan ud:

Billeder lånt på nettet


Sammen med bestillingen af de Spaghetti græskar,
fulgte der også nogle frø til pyntegræskar, som jeg regner med skal
såes direkte på stedet.

Min lille køkkenhave er på den måde allerede anvendt,
men jeg håber dog på, at der bliver plads til nogle rækker persille.


Idag skal vi igen i haven.
Fik skabt nyt bed igår, til et figentræ og mini kiwier.
Jorden skal forbedres og et rionet sættes op, som jeg møjsommeligt
fik delt i to med en sløv nedstryger.

Glæder mig vildt til at se figentræet få fat og
beærer mig med frugter.
Figentræet er en sort, der skulle kunne tåle at stå på friland.

Hav en dejlig dag derude.

Lidt skud fra gårsdagen tur i hundeskoven.






6 kommentarer:

  1. Våren er nok kommet mye lenger hos deg i Danmark enn her i kalde nord. Men i dag skinner sola, og bjørka spirer utenfor vinduet her.
    Gleder meg til trilletur litt seinere. Lykke til med kjøkkenhagen!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Våren er en skøn, skøn tid og humøret stiger i graderne, når solen er fremme. Herligt, når alt kommer op af jorden og bladene folder sig ud. Håber du havde en god trilletur og får en skøn aften.
      Knus fra Tove

      Slet
  2. Dejlige billeder du får taget på jeres ture
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak min ven. Ka jo ikke la vær, men i slap for en stribe, da de dumme batterier havde tabt strøm. Nu er derr bestilt nye.
      Knus

      Slet

  3. Spaghetti græskar ... lyder sjovt, jeg har aldrig hørt eller læst om dem.
    Gode skud :o)

    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg også det gør. Har ledt efter dem i forretningerne, men aldrig kunnet købe en her. Derfor må jeg jo prøve at dyrke dem selv.
      Knus

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet