mandag den 9. marts 2015

Øm plageånd

Tusind tak for jeres søde hilsner i dette indlæg,
hvor jeg fortæller om min skønne fødselsdags gave.
De luner helt ud i tæerne.

Ekstra gave fik jeg også d. 5 marts, men af den mindre behagelige slags.

En lille dut, som jeg har haft i mange år, begyndte at røre på sig
og i løbet af nogle dage, var den lille dut, forvandlet til en øm plageånd.

Det blev weekend og jeg kunne først komme til læge idag.

Min egen læge sagde : * UHA, den tør jeg ikke gøre noget ved, du må på skadestuen.

Efter laaaaang ventetid på skadestuen, blev jeg tilset af
 en læge, som mumlede noget om operation imorgen
og han ville vende tilbage med besked.

Lidt senere kom endnu en læge, som så sagde:
Næhh, det er for tidligt at snitte.
Der er  også sat udløbere ud
( nogen små af dem kan lige anes på billedet )
 og vi må først have den sag gjort moden til at snitte i.

OK, efter knapt 4 timer kunne jeg endelig smutte hjem
og hente noget penicillin på apoteket.

Om 4-5 dage skulle min ubehagelige besøgs-ven være klar
til at snitte og jeg vil modtage mail fra Holstebro sygehus,
med besked om, hvornår de vil se mig, for de snitter ikke i
bylder på Herning sygehus.

Min byld har valgt at lægge sig rigtig lunt i svinget.
Lige under mit højre bryst, hvilket gør, at jeg holder BH-frie dage.


Av for den, hvor gør den ondt og jeg føler mig
nærmest syg pga den. Sådan lidt feberagtig på en influenza agtig måde.

Jeg har kun prøvet at have en byld 1 gang før i mit liv.
Ikke nogen god erfaring med den, som sad på mit haleben
= flere operationer og 3 mdr's sygemelding under min læretid.

Da jeg ikke ved noget med sikkerhed,
har jeg valgt at gå med livrem og seler.

Imorgen tages Luna til dyrlægen, for at hun kan få
de vacciner der skal til, for at hun kan komme i hundepension,
som også er kontaktet med spørgsmålet om :
Tager i hunde i løbetid ind?

Luna skulle snart vaccineres alligevel. Det
er bare blevet fremskudt lidt.

Det var en af de lange indlæg.....Smiler skævt.

Hav en skøn aften derude

14 kommentarer:

  1. AV for s....! Det er SÅ smertefuldt, og jeg glemmer aldrig dengang, jeg var syg pga 2 bylder - mine gik indad, og jeg lå i sengen og var helt væk pga smerter trods pencillin. Åh hvor sender jeg dig mange kærlige tanker med ønsket om snarlig god bedring <3 Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære Louise og ja, den gør altså av, for den er føler sig konstant i klemme...he he he...
      Derfor er min nattesøvn også lidt fyldt med afbrydelse.
      Knus til dig

      Slet
  2. Av,av din stakkel,håber snart det er overstået og du er frisk igen:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Laila. Håber jeg altså også, for den er virkelig en plageånd

      Slet
  3. Dette ser ikke godt ut. Håper alt går raskt og greit!

    Lykke til fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. usind tak Ingunn, jeg håber også på, at der hurtigt sker ændringer. Har ikke tid til at være syg, men desværre vælger vi ikke altid de tidspunkter selv

      Slet
  4. Av for den da! Håber de snart kan få gjort kort proces med bæstet, så du bliver frisk igen hurtigt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh hvor er det bare det rette ord og udtryk. Bæstet vil blive brugt fremover, til den væk. Tak søde

      Slet
  5. Av for pokker!
    Jeg anede ikke sådan en bwtte ting kan lave så meget ballade
    Nu må du endelig huske at sige til, hvis du har brug for at blive kørt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig utroligt, hvad sådan en bette ting kan gøre. Helt bette er den heller ikke mere. Det røde du ser, er kun *toppen af isbjerget* :) Lige nu måler den ca 6 cm i diameter, men skal helst samle sig og blive kapslet mere ind de kommende dage. Skærer de i den nu, vil den kun bløde og risiko for spredning opstår. Så jeg er glad for, at de ikke bare gav sig til at skære, selvom jeg ønsker den langt væk.
      Tusind tak for tilbuddet. Det vil jeg helt sikkert tage imod, hvis jeg får brug for det.
      Du er en bette knop.
      Knus

      Slet
  6. Kan Luna ikke få en p-sprøjte, så løbetidsovervejelserne kan droppes?
    Jeg føler i den grad med dig. Jeg har haft flere bylder i min tid, og det er noget stads. Man skal passe på med små 'dimser' under huden, de kan lave alt for megen ravage!
    Fornemmelsen af sygdom er sikkert helt rigtig, det er jo en infektion du har reddet dig.
    God bedring med dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ellen. Åhh jo, Luna kunne godt få en P sprøjte, men jeg er modstander af det. Planen var, at hun skulle steriliseres, men der kommer hele tiden andre omkostninger i vejen, som er mere nødvendige, så vi tager lige bøvlet med en gang mere.
      Bylder havde min far en del af og han behandlede dem med sortkrudt :)
      Imorgen går turen til lægen igen. Bylden er sprunget for lidt siden og føøøøj for en stank. Håber de kan klare behandlingen af den her i byen, så jeg slipper for tur til Holstebro på torsdag, men nu må vi se.

      Slet
  7. Yf. Det var da en væmmelig een. Jeg havde også et møde med sådan en for et par år siden. Den sprang, og noget antibiotika klarede resten. Så det kan være at du slipper for turen til Holsterbro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er altså ikke særlig hyggelig. Håber også lægen kan klare resten for mig, nu hvor den er sprunget, for jeg orker næsten ikke daffe til Holstebro. Synes dog den ser ud til og føles som om.... at kunne genere mig et stykke tid endnu. Den sidder virkelig et dumt sted og hver bevægelse med armen er ikke det sjoveste.
      Håber du har ret og mit møde med bæstet her, bliver lidt som dit :)

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet