tirsdag den 30. september 2014

Efterår og tidlig julegave

Det er blevet efterår.
Kan ses og mærkes på flere måder.

Her i Tullehuset er et tydeligt tegn på efterår,
at det store kastanjetræ nede i haven skifter farve på bladene
og kastanjer rasler ned af træet i en konstant strøm.

Jeg synes kastanjer er så flotte og der er samlet en del allerede,
men det ses næsten ikke.


Tunge er de også.
Slår ret hårdt, hvis de lander oven i hovedet.


Herover : Et skilt ud af flere, som sidder på udhusets dør ned ved kastanjetræet.
Meget passende lige nu.

Julegaven til mig selv i år er anskaffet og taget i brug.
WAW hvor er de lækre at strikke med.



Hav en dejlig efterårsdag derude.

16 kommentarer:

  1. Fin ide med en julegave til sig selv. Ved jeg kommer til at give mig selv en sådan, men skal lige lægge hovedet lidt blød om det skal være den ene eller den anden ting.

    De er nu skønne, kastanjerne. Jeg er på jagt efter de bitte små kastanjer men de træer jeg har set på i denne uge, har *kun* store kastanjer ...

    En dejlig dag til dig i morgen.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at have noget til gode grl og du finder helt sikkert på en fin gave til, dig selv. Måske en af de mere nyttige slags end strikkepinde.
      Hvor små mon de kastanjer skal være, sidder jeg og tænker, for her er skam også små kastanjer imellem. Opstået, når der skal være 3-4 i en.
      nus

      Slet
  2. Rigtig lækker julegave du der har fået købt, den er velfortjent er jeg helt sikker på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Pindene var et impulskøb og den fik jeg hurtigt vednt til julegave, for jeg har ALDRIG brugt så mange penge på strikkepinde. Kunne helt sikkert have klaret mig uden, men lækre er de og nu nydes de.

      Slet
  3. Smukke smukke kastanjer :) hvem der bare havde et kastanjetræ, de træer vi har i nærheden er plyndret for kastanjer desværre - ville ellers gerne have lavet dyr med børnene. Det er så hyggeligt, så håber på held i nærmeste fremtid :)
    Lækker tidlig julegave du har givet dig selv, med det lækre garn du laver skal du jo også have lækre pinde at lege med ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh da for pokker. Hvis bare i boede i nærheden, så kunne jeg nemt aflevere en hel kasse med kastanjer til jer. Kan godt forstå du gerne vil lave noget med børnene af det skønne, flotte naturmaterialer

      Slet
  4. Jeg har også holdt på med kastanjer i dag;) De er lekre, og så glatte og deilige å ta på! Så lurt med advarsel om hjelm. Og velfortjent julegave til deg;)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig rigtig lækre Edny. Har ofte en i lommen på denne tid af året. Sådan bare fordi den er skøn at røre ved. En fortalte mig forleden, at det kunne hjælpe mod gigt, med en i lommen. Om det passer ved jeg ikke.

      Slet
  5. Tusen takk for nydelig garn!! :) Gleder meg til å bruke det!!
    Ha en flott uke videre:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme og god uge til dig :)

      Slet
  6. Misunder dig både kastanier og julegave. Så er det sagt.
    Men mest glæder jeg mig nu på dine vegne over de skønne ting, du omgiver dig med. DET er rigdom!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Misundelse er ikke altid af det grimme kære Ellen, slet ikke når det nævnes med et glimt i øjet.
      Og du har ret. Rigdom kan og skal ikke gøres op i penge, selvom de skide penge luner gevaldigt tiltider.

      Slet
  7. Hi-hi! Jeg havde ikke vundet en gættekonkurrence hvis du havde lavet en sådan om din julegave
    Men de ser godt nok flotte ud
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Pia. Det havde du måske nok ikke, men så havde du helt sikkert vundet noget et andet sted. Det skulle være, efter hvad andre siger, strikkepindenes limousiner og de er super at sidde med, men indrømmer også gerne, jeg vred mig noget i tøjet, da de først var bestilt, for de er rasende dyre, efter min mening. Havde nær ringet og afbestilt dem, men blev enig med mig selv om, at jeg godt måtte, da jeg meget, meget sjældent bruger penge på mig selv udover det nødvendige = mad feks.

      Slet
  8. Så fint billede af kastajnerne! Og sikke en julegave. Jeg har de sidste mange år brugt alt for mange penge på strikkepinde, men de der kender jeg ikke. Hvor har du købt dem henne? (bare hvis man skulle lave en lillebitte research til julegaveønsker...hihihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ingrid. Strikkepindene har jeg købt ved Garnudsalg. Det er dette sæt : http://garnudsalg.dk/product/chiaogoo-complete-1909/
      jeg *kom til* at smide i indkøbsvognen, men de er også bare skønne at strikke med, så de har min anbefaling.
      De er en del bedre end mine knit-pro sæt.
      Ha ha ha.! Kender det alt for godt. Behov der pludseligt opstår, men er blevet god til at retfærdiggøre de køb overfor mig selv = køber sjældent noget til mig selv, går aldrig i byen på nogen måde osv, hvilket er sandt og hvad pokker. Der er ikke lommer i det tøj vi skal herfra i, sååååå

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet