onsdag den 27. juni 2018

Lille strikkehilsen

Hej derude.

Lang tid siden jeg har blogget og læst med hos jer andre, men vil da lige pippe lidt,
for at vise jeg stadig er her.
Strikkepindene har været igang til små projekter til de lidt mindre .

Har forelsket mig i mønster på poncho trøje fra hæftet :
Strikketøj til småtrolde af Sisse Chytræus.

Opskriften går fra str 2/3 - 4/5 og 6/8 år.

Jeg har valgt at lave lidt om på opskriften til alle disse herunde,
men kun lidt ( smiler )

Alle er strikket i 2 tråde højlandsuld + følgetråd.
Da de er strikket i uld, har jeg undladt at strikke krave,
for små halse lider ofte af *uld-allergi*





Disse to trøjer i grønt er halsen strikket som på opskriften


De næste 2 trøjer har jeg strikket hævet nakke på ved hjælp af nogle vendepinde.
Det vil jeg gøre fremover og jeg blev også lidt pyntesyg.
Fandt mogle store kanpper i den gamle *knap-kasse*






Poncho trøjen ser sådan ud i strikkehæftet :
Herunder barne-nederdel strikket frihånds, 
som jeg håber kan bruges sammen med vesten.
Begge strikket i garn jeg har plantefarvet


Vesten er strikket efter opskrift fra hæftet : 
Strikketøj til baby også af Sisse Chytræus.
De små blomsterknapper er af perlemor



Små strømper til små fusser.

Lidt sent, men duften huskes endnu.

Ha det rigtig godt derude.
Vi *ses*, når vi ses



20 kommentarer:

  1. Åh hvor er det dog dejligt med dette blogindlæg fra dig <3
    Du laver så fine og smukke ting, som da kun kan vække glæde ved modtagerne <3
    Det er lige før, jeg bliver helt skruk af at se det lille tøj :-D
    Kram til dig med ønsket om, at livet behandler dig godt <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Louise. Smiler til dig. Må indrømme, at jeg ikke kunne tænke mig at få børn igen, men du har noget at se frem til i form af børnebørn, hvilket jeg håber du får.
      Godmorgen til dig :)

      Slet
  2. Hold da op du har lavet nogle super søde og fine ting.
    Jeg er vild med farverne.
    Dejligt med lidt liv på bloggen igen.
    God aften😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh tak kære Liala. Jeg nyder at strikke og kan heldigvis endnu, trods lidt småskavanker.
      Du ved, skaberglæden kan ingen tage fra os og så er håndarbejde ren terapi.
      Kh til ig

      Slet
  3. Hvor er de bare søde. Knapperne gør noget hyggeligt ved dem
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde. he he, ja, jeg synes også det hele er blevet ret godt og lidt leg med knapper + lommer gjorde det hele mere hyggeligt, som du skriver.
      Knus til dig

      Slet
  4. Så mange flotte små plagg! Ponchoene er bare så søte!
    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Guri og tusind tak skal du ha'. Jeg er bare vild med de ponchoer. De er nemme at strikke, som er oppefra og ned = ingen sammensyninger og kun få ender at hæfte.
      Vesten er også strikket oppefra, men kunne godt have tålt en hævet nakke, men det ved jeg til en anden gang :)
      God aften til dig

      Slet
  5. Hold nu fast, hvor har du været flittig. Og hvor er det nogle søde ting du har fået lavet, de er jo slet ikke til at stå for :)
    Rigtig god dag til dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tak Anja. Jeg glæder mig også til at give det videre til små skovtrolde piger, for jeg tror de er gode til bla udeleg på kølige dage. God morgen til dig

      Slet
  6. Til dig, skulle der selvfølgelig stå :)

    SvarSlet
  7. Nydelig... fantastisk har du strikket. Knapper og lommer og farger så fint. Herlig.
    Ha en veldig god tid. SommerKLEM fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej kære Viola og tak for dine pæne ord. Smiler- Måtte bare lege lidt med knapper og lommer. Heldigvis gik det godt. Klem til dig

      Slet
  8. Svar
    1. Åhhh, mange tak for rosen Christina. Jeg sender dig et morgen smil :)

      Slet
  9. Så fine ting du har fået af pindene :o)
    Farver og glæde :o)
    Det er ikke så ofte jeg kommer på nettet og læser med, men dejligt at 'se' hvordan det går.
    Et *knus* til dig med ønske om en dejlig sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej grl og tusind tak. Det er altid hyggeligt, når du kigger forbi herinde. Er ikke selv meget på bloggen for tiden og får heller ikke læst med andre steder. Hav nu en skøn sommer kære dig

      Slet
  10. Sikke en masse fine ting du har strikket.

    SvarSlet
  11. Nydelige små ponchoer. De vil nok varme både i konkret og overført betydning. Jeg håper at du får en fin søndag.

    SvarSlet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet