mandag den 11. august 2014

Med hund i løbetid

At have en hund i løbetid ved navn Luna, som er forvænt med
daglige ture i hundeskoven, kan rende ældre Mosekoner træt.

Nøj hvor er jeg ved at være træt, men stadig på den gode måde.
Der tælles nu ned og vi ser frem til daglig kontakt med andre
i hundeskoven, som vi plejer om nogle dage.

Luna hyyyyler med næsen mod sky, hvis hun ser en anden hund på vores ture.
Tydeligt, at hun savner sine legekammerater.

Udover at Luna har været temmelig humørsvingende og nogen gange 
lidt af spiselede, kvalme, opkast og rastløshed, 
så er det gået meget godt. 

Hun er dog ikke god til at holde sig ren
og der spares nu sammen til, at hun kan blive steriliseret !!

Hun har *trukket* mig rundt alle mulige og pænt umulige steder
i den Midtjyske natur. 


Sankekurven har været med. Dog har jeg stadig ikke fundet svampe.
Håber det snart lykkes, for nu må de lækre kantareller altså være derude et sted.

Vi har gået rigtig mange kilometer og det gør vi stadig hver dag.

Steder og områder jeg ikke før har set, er blevet besøgt
og de skal helt sikkert besøges igen.

Vanemenneske - det er jeg og har 
altid haft en tendens til at bevæge mig ud i områder jeg kender,
men det er slut nu. Der er jo en verden af skønne pletter rundt omkring mig

Her i weekenden gik turen feks ud til Naturcenter Harrild hede.

Smukt, smukt område, som jeg varmt kan anbefale.

Åhhhh hvor er det godt jeg har hende, den bette Luna !!!




Svampejagten fortsætter imorgen
og vi ønsker alle en god ny uge.

8 kommentarer:

  1. Tæller nedad, til vi ses.
    Med eller uden hunde....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tæller også ned ad Ellen. Glæder mig til at vise jer stedet ved Bredballegård

      Slet
  2. Nøj! Det ser hyggeligt ud
    Der vil jeg gerne med ud engang
    Kunne det nu falde sammen med du havde bagt, ville det overhovedet ikke være i vejen. Thi-hi!!!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ogsåhyggeligt kære Pia. Selvfølgelig skal vi derud. Tænkte på dig og din mor, da jeg gik derude, for der er en del tyttebær og husker udmærket vores sidste tyttebærtur :))), men bagværk tør jeg ikke love. Bager ikke for tiden, men kaffe skal vi ha
      Knus

      Slet

  3. Hmmm ... sikker på det ikke er overgangs - alder Luna er i ... ? ... Spøg til side, træls er det da hun døjer så meget.
    Til gengæld får du da set noget af naturen omkring dig :o)

    Jeg har været uden internet forbindelse i to dage, der var flere steder i området her der osse var ramt. Dagene uden netforbindelse, gjorde at jeg tog et par dage ekstra uden tastatur og mus og net.

    Kan du have en god aften.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ingen af os er i overgangsalder og den er god nok. Luna har virkelig været humørsvingende. Nu bliver det spændende om hun så tager en tur med falsk graviditet om 2 mdr. Uha uha.
      Knus herfra

      Slet
  4. Ja, sikke som i kommer rundt omkring. Der er vist ikke den skønne natur plet i jeres område du ikke har set :) Det lyder som om det har været en voldsom løbetid for Luna. God det snart er ovre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også voldsomt for hende. Heldigvis er det ofte sådan 1. gang. De andre gange er ikke nær så slemme, siges der

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet