onsdag den 10. januar 2018

Hjælpe med at hælpe andre ?

Som de fleste ved, valgte jeg at gå i misbrugsbehandling 2004.
Det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv.
Havde ikke pengene, men min bank troede på mig
og lånte mig fluks hele summen.

Åhhh den gode gamle *Mølle* , dets ejere og deres personale.
Det sted har en særlig plads i mit hjerte.

Desværre er det ikke alle, som har midlerne til at gennemgå
denne behandling, men Møllen har gode støtter i Møllens venner.
De samler penge ind, for at kunne give en hjælpende hånd .

Der samles donationer ind på mange måder,
men de sælger også ting de modtager
og al indtjening går ubeskåret til denne fond.

Der afholdes 2 årlige fester for at samle *gamle* klienter  og deres familie kan mødes
i ædruelighedens/gensynets tegn og for at samle penge ind til Møllens venner.

Har selv bidraget på forskellig vis, men ikke for nylig,
derfor vil jeg nu nørkle lidt af hvert, som de kan sælge videre til dette
gode formål.

Hvad det bliver, ved jeg endnu ikke, men der er en del ting i tankerne :
Strikkede klude, nussedyr, babytæpper, babyhuer, pulsvarmere, sokker
bolde, lommevenner  og meget andet hyggeligt. Især små ting er in,
da der er mange bedsteforældre, der giver deres børnebørn en skilling at handle for.
Hver ting vil blive vasket , lagt pænt sammen med manilla mærke,
hvor jeg vil skrive hvad garn det er lavet af og foreslået pris.

Klienterne får også adgang til disse ting,
for evt at kunne købe en gave til familie, når de kommer på besøg ( weekend )


I så måske ikke udsendelsen med :
Agger på møllen kan ses her

Skulle andre får lyst til at hjælpe mig, med at hjælpe andre, 
kan i sende jeres bidrag til :

Møllens venner
co. 
Behandlingcenter Møllen
Alsted skovvej  5
7160 Tørring

Det vil blive modtaget med kyshånd ved jeg, da jeg har mailet sammen med Birthe
der er et helt utroligt menneske
og jeg vil blive dybt taknemlig, hvis i evt deler budskabet på jeres blog

Ha en rigtig dejlig dag og tak til jer, der læste med
og jeg vil vise, hvad jeg får nørklet færdigt til formålet

10 kommentarer:

  1. Flot du tog skridtet og søgte hjælp Tove !! Jeg har set mange udsendelser med Anders Agger (fantastisk mand) men har ikke lige set denne, så den vil jeg se nu :)
    Mvh Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Vivi og du har ret. Det var et kæmpe skridt at tage, men jeg havde udtømt alle de tilbud der var at finde kommunalt og amter = Gratis. De kunne måske nok tørlægge mig i perioder, men ædru blev jeg først efter Minnesota behandlingen
      Godmorgen hilsen til dig :)

      Slet
  2. Stort er det at erkende man skal have hjælp Din vej dertil var lang og sej
    De behandlingssteder steder fortjener alt den ros og omtale der gives Godt de findes
    Dejligt dit hjerte stadig banker for stedet du fik hjælp.
    Jeg har jo været heldig at deltage i et af de fester. Hvor du havde gjort et stort forarbejde, for at kunne hjælpe med at samle ind. Og senere sælge og samle ind til stedet
    Det var en dejlig dag
    Kæmpekran til dig og dit store hjerte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Pia og selv tak. Har ikke glemt vores fælles dag på Møllen. Et skønt minde af en pragtfuld dag.
      Du var en kæmpe hjælp og min støtte, da vi solgte indsamlede/ tilsendte ting fra medbloggere fra *vores* bod derude og indsamlede lidt over 6000 kr,( såvidt jeg husker.) Bare så flot.
      Krammer til dig

      Slet
  3. Det var da en god idé at sende ting dertil.
    Godt initiativ :D
    Udsendelsen har jeg endnu tilgode at se, men den må findes i arkivet ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja og jeg håber du får tid til at se udsendelsen
      Godmorgen smil til dig fra mig

      Slet
  4. Kære Tove. Det lyder som et helt fantastisk sted. Hvor godt at du mødte det - og at de mødte dig ! Jeg vil se udsendelsen om Agger på Møllen, og jeg har ikke en blog, men jeg vil dele dit indlæg med mine venner. De vil elske det, og hjælper hvor de kan, det ved jeg.
    Knus i vinden, og omsorgstanker til dig - herfra <3








    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh kære Laila, du kan tro det sted vil altid betyde noget for mig, da de formåede at give mig den rusketur på selvindsigten jeg trængte til + de helt rette værktøjer.
      Hvor er det flot, at du vil sprede ordet om dette via dit netværk. Tusind tak fordi du er dig.
      Nu er det vist tid til morgenkaffe ....uhmmm, duften af frisk kaffe.
      Kram til dig

      Slet
  5. Takk for snill hilsen din, kjære Tove. Kram til deg.
    Gjør det best du kan. Å hjelpe andre er det beste hjelpen for deg selv...
    å gi er bedre enn a ta... det vanskeligste er å søke og tar hjelp... det gjorde du. Kram.
    Ha fortsatt glede i hjertet. Mine mulighet for språket er ikke bra. Jeg gir det beste for deg.
    Klem fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh kære Viola. Jeg besøger med glæde din blog, som altid indeholder noget smukt. Enten er det lavet med dine kreative hænder eller billeder fra dine ture ud i det blå og tænk ikke på dit skrive-sprog. Synes du klarer det flot og tak for dine søde ord.
      Kram til dig

      Slet

Uhhhh, hvor det luner.
Helt ud i tæerne, når du smider en kommentar.
Tak fra hjertet